Camí des Correu

El camí des Correu és el camí reial d’arrels medievals datat de 1401 que connecta Esporles amb Banyalbufar. Fins al segle XIX, aquest camí públic, constituïa l’única via de comunicació dels banyalbufarins amb Esporles i, des d’allà, amb Ciutat; però després que s’inaugurés l’actual carretera entre Esporles i Banyalbufar el camí fou abandonat. El Consell de Mallorca el restaurà al 1999 i el va incloure a la xarxa de camins de la Ruta de Pedra en Sec. Queviures i altres mercaderies arribaven amb carro a través d’aquest camí. Encara podeu trobar banyalbufarins que conten com traginaven tomàtigues de ramellet fins a Esporles, tan sovint ho feien, que la bístia ja es coneixia el camí.
És molt fàcil, ja que només cal seguir el camí en tot moment fitat pel Consell amb categoria de GR (gran recorregut), per tant, és un camí de dificultat baixa amb una distància a recórrer de 8,230 quilòmetres que es fan en poc més de dues hores i 15 minuts.
L’altitud màxima de la ruta es troba als 454 metres i l’altitud mínima als 117 metres. El recorregut transcorre entre boscos d’alzina i meravelloses vistes a la costa de la Serra de Tramuntana.

Fitxa tècnica

Tipus d’excursió: Senderisme

Situació: Sud-oest de la serra de Tramuntana

Població més propera: Esporles

Grau de dificultat: Mitjana

Distància total: 8,230 km

Durada total: 2 hores i 15 minuts

Accés: Autobús de la línia L200. Palma-Esporles-Banyalbufar-Estellencs. Amb vehicle propi, agafau des de Palma la carretera de Valldemossa (Ma-1110) i després la Ma-1120.

Punt de partida: Església d’Esporles

Època recomanada: Tot l’any

Itinerari

• Església d’Esporles

Distància 0,000 km - Temps 0 hores - Altitud 180 m - N39 40'7.618" E2 34'38.819"

Pujau pel carrer de l’Església cap a la costa de Sant Pere i, a uns 150 metres, en un revolt pronunciat, hi ha el primer cartell indicador del camí des Correu, que és cap a l’esquerra.

• Carretera d’Esporles a Banyalbufar (Ma-1100)

Distància 0,933 km - Temps 15 minuts - Altitud 225 m - N39 40'7.918" E2 34'4.962"

Travessau la carretera de front i seguiu-la paral·lelament durant 10 minuts, quan l’hàgiu de tornar a travessar, aquesta vegada ha de ser cap a l’esquerra. El camí, empedrat irregularment, puja suaument i travessa dos portells.

• Coll des Pi

Distància 3,560 km - Temps 1 hora i 15 minuts - Altitud 454 m - N39 40'38.459" E2 32'57.419"

L’espès alzinar, amb molts d’arboços, s’obre a la part més alta de l’itinerari per deixar-nos entreveure la costa nord. Poc després, la senda comença a davallar, s’estreny, travessa dues parets mitgeres i arriba a una pista transversal.

• Cruïlla amb la pista de s’Arbossar

Distància 5,820 km - Temps 1:45 - Altitud 360 m - N39 40'55.379" E2 31'46.981"

Creuau-la en línia recta (en direcció al nord) i agafau una pista asfaltada en descens envoltada de marjades i amb molt bona vista panoràmica de la costa.

• Banyalbufar

Distància 8,130 km - Temps 2:15 - Altitud 110 m - N39 41'14.038" E2 30'49.499"

Des de l’església, anau per la carretera en direcció a Esporles durant uns metres i girau pel primer carrer que surt perpendicular a l’esquerra (carrer Major). A la primera bifurcació de carrers, preneu el de l’esquerra, que passa per l’hotel Sa Coma. Abans d’arribar a una gran esplanada situada sobre els penya-segats, girau a la dreta i baixau pels escalons cap a la cala, passant per devora un molí d’aigua de l’època àrab.

Altres opcions

Visita de Banyalbufar: en aquesta pintoresca població val la pena anar pels carrerons cap a la part alta i, poc abans d’arribar-hi, girar a l’esquerra i recórrer la senda de vianants que hi ha al costat de la síquia canalitzada. Gaudireu de belles vistes del poble i de la costa.

Observacions

Aquest itinerari està inclòs dins el programa de recuperació i difusió dels camins d'Esporles, Camina per Esporles. Podeu trobar més informació a la web de l'Ajuntament d'Esporles

Enviau una postal

Enviau una postal de Camí des Correu amb una dedicatòria al vostre destinatari. Escriviu les dades del vostre enviament i pitjau «envia».

Destinatari:

Remitent:

Missatge

Si t'agrada el contingut de Senderos de Mallorca i vols ajudar a millorar, pots fer-ho amb una donació que ens ajudarà a mantenir la web i poder millorar-la. Gràcies!